06 April 2012

Puding Roti Bakar

Hari ni hari Jumaat...time lunch tadi igt nak balik umah nak lipat kain yg menggunung...time2 hormon estrogen ni menggila dalam badan mmg x de mood langsung nak lipat kain...




ngeeee.....tu sebahagian je tuh..dalam bilik lain ada lagik....

Bila on d way balik...perut rasa lapo. Tapi x de rasa nak makan nasik pun. Teringat pulak kat umah ada bahan2 nak buat puding roti. So, dengan semangat yang berkobar2, niat utk buat puding pun diteruskan.

Puding Roti Bakar.



Mula2 carik2kan je roti tu, kalo nak buat dengan sopan santun silakan tapi aku x sempat sebab lunch hari jumaat x le lama sangat...Pastu aku letak butter yg aku potong kecik2 pastu aku tabur kat roti tu.

Pastu taburkan kismis..lagi byk lagi sedap...

Aku oter sikit resepi dia sbb aku bukan penggemar susu yer...jadi aku taburkan milo spy ada rasa coklat2 sikit..... ulang semula step2 diatas sehingga penuh la bekas korang.

Iklan jap....tgk tu cara masak org yg jarang masuk dapur ye tuan2 dan puan2....berkencahhh!!!!!

Ini utk simbahan kat roti tu. Campurkan susu segar / susu cair , esen vanilla, telo dan gula. Bancuh sampai semua sebati.

Kebetulan daniel x pg sekolah agama ptg ni...dia nampak kete aku ada kat parking lot...dia tau maknanya aku ada kat umah. Jadi dia terus g umah...tak nak g umah bibik. Nampak aku masak, daniel terkejot berok.. dia kata nak tolong so aku bagi la dia kacau bancuhan tu sampai sebati....sekali sekala boleh la aku layan..kalo x jgn harap la budak2 nak masuk dapur yer...

last sekali, haaa.....tumpahkan je la susu tu tadi dlm roti yg dicarik2 tuh...

Bakor dlm oven dgn kepanasan 180 darjah cel selama 30 minit. Sebelum tu panaskan oven dulu selama 10 minit lebih kurang la...


 Ni la hasilnya bila dah masak...

Tu diaaaa......penangan puding roti...sampai senget badan makan....2 kali tambah..sedap katanya..alhamdullilah....

1 comment: