06 April 2012

Pizza Cenonit

Sambil2 tgu puding roti siap..aku buat pizza cenonit pulak...sebab mcm x cukup je puding tu...aku buat sikit je puding roti sebab x penah buat kan... takut x laku. So resepi ni aku amek dari blog member aku yang keje nyer asik masak jer..merangkap bos aku masa kat Jab. Kimia dulu..kalo nak tgk resepi yg proper tgklah blog dia ni yer....aku amek resepi dari dia la... ni blog dia  http://mysajesajeblog.blogspot.com/

Ni resepi pizza ala Pn Aiza Pemalas..ekkeke

1st...aku guna roti pratha cap kawan (ikut nasihat tok guru)

Gulungkan hotdog tu pastu potong 2....pastu belah kecik2 cam kat gambo tuh...nak tgk kaedah lagi cantik g kat blog bos aku tuh....dah kerat2 pastu bawak ke kiri dan kanan...sukati korang la...nak bawak ke depan ke bakang ke aku x kesah...

Jadi le camni bila dah tolak2 ke tepi...pastu letak la mayonis ke..keju ke..ngan sos...kalo ikut resepi sebenar letak mix vege..tapi en suami paling x suka mix vege...anak2 pun suka..kang kalo letak tak mkn pulak....aku buat 4 keping je. Sorang satu....2 keping ada sos, 2 keping kosong je utk budak2..

Siappp!!! bakor dalam oven dgn kepanasan yg sama cam puding roti. 

Sekian. Harap maklum.

3 comments: